Sekretariat jest bardzo ważnym działem dla wielu małych i średnich firm. Właśnie tam przenosi się większość formalności i podejmuje wspólników i kontrahentów. Jakie obowiązki ciążą na sekretarce? Czy jest niezbędna do właściwego funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zwykle funkcję sekretarki przejmuje osoba wykształcona, kulturalna i godna zaufania, która zna i zachowuje dla siebie szczegóły prowadzonej działalności. Poza tym musi charakteryzować się komunikatywnością i elokwencją.

Oprócz osobowości idealna sekretarka powinna umiejętnie korzystać z komputera oraz wyposażenia biurowego, znać obecne problemy przedsiębiorstwa, zapraszać klientów, odpowiadać ba telefony, zarządzać korespondencją z kontrahentami oraz organizować spotkania i delegacje przełożonym oraz szefom i właścicielom.

Rejestracja korespondencji

Z całą pewnością można powiedzieć, że kondycja firmy w dużej mierze zależy od sekretariatu oraz osoby zatrudnionej na stanowisku sekretarki. Często bowiem rodzą się niespodziewane zadania do zrealizowania oraz problemy do rozwiązania. Tylko profesjonalnie przygotowana osoba da radę z biurowym chaosem.

4.71 avg. rating (94% score) - 7 votes

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *